W dniu 29 stycznia br. Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ogłosił postępowanie przetargowe na dostawę 55 szt. parkomatów do obsługi strefy płatnego parkowania w Bielsku-Białej. Zakres postępowania obejmuje również 4-letnią obsługę techniczno-serwisową tych urządzeń. Zgodnie z dokumentacją przetargową dostarczone parkomaty solarne powinny posiadać funkcje, które ułatwią dokonywanie opłat za postój, jak również z tytułu wystawionej opłaty dodatkowej.
MZD wymaga od wykonawcy, aby dostarczone urządzenia:
- były zasilane w sposób autonomiczny tj. za pomocą akumulatora doładowywanego za pomocą paneli solarnych;
- posiadały kolorowy ekran o przekątnej min. 7 cali mający na celu m.in. zapewnienie czytelności wyświetlanych informacji nawet w okresach niedostatecznej widoczności (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia czy roku);
- umożliwiały dokonywanie opłat za postój przy pomocy bilonu, a także bezgotówkowo przy użyciu kart płatniczych (stykowo lub bezstykowo) jaki i z wykorzystaniem systemu płatności BLIK;
- umożliwiały zakup biletu parkingowego z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu jak i bez konieczności jego podawania. W przypadku kierowców, którzy zakupią bilet parkingowy z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu będzie możliwe, w przypadku jego zagubienia, odnalezienie w systemie kopi biletu w formie elektronicznej;
- umożliwiały wnoszenie opłat dodatkowych w parkomatach na podstawie wystawionych zawiadomień zawierających kod QR. W celu przyśpieszenia uregulowania dopłaty dodatkowej w parkomacie kod QR można zeskanować w urządzeniu eliminując tym samym konieczność wprowadzania ręcznie przy użyciu klawiatury numeru zawiadomienia.