Komunikat w sprawie sprzedaży zniczy, kwiatów i stroików.

Działając z upoważnienia Zarządcy Drogi, biorąc pod uwagę oczekiwania społeczne z jednej strony oraz obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego z drugiej, uwzględniając przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych ( Dz.U. z 2018r. poz. 2068 z późn. zm.) oraz ustawy z 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2017r. poz.1257 z późn. zm.) informuję, iż istnieje możliwość udostępnienia pasa drogowego na prawach wyłączności w celu ustawienia stoiska handlowego dla sprzedaży zniczy, kwiatów i/lub stroików, na okres od 21 X 2019 r. do 3 XI 2019 r., w 51 miejscach (każde o powierzchni 5m²), określonych na mapach stanowiących załącznik do niniejszego komunikatu.

Osoby zainteresowane (strony), aby uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na powyższe cele, na ww. okres, winny złożyć w Miejskim Zarządzie Dróg w Bielsku-Białej wniosek zawierający następujące dane i dokumenty:

  • Imię i nazwisko wnioskodawcy ( oznaczenie firmy w przypadku osoby prawnej)
  • Dokument pełnomocnictwa w razie działania przez pełnomocnika
  • Adres wnioskodawcy
  • Kserokopię decyzji w sprawie wymiaru zaliczek na podatek dochodowy od dochodów z działów specjalnych produkcji rolnej za rok 2019 albo decyzję o podatku rolnym za rok 2019, w przypadku gdy wnioskodawca nie jest podmiotem wpisanym do KRS-u lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej .
  • Lokalizację ( nazwę ulicy i nr stoiska handlowego), zgodnie
  • z numeracją z mapy, o której mowa wyżej.

Ponieważ liczba miejsc jest ograniczona ( 51 miejsca o pow.5m² każde)
i może się zdarzyć, iż danym miejscem będzie zainteresowanych więcej osób (stron) informuje się, że:

  1. zezwolenie uzyska osoba wylosowana spośród osób zainteresowanych,
  2. strona może uzyskać tylko jedno zezwolenie na zajęcie miejsca
  3. w obszarze miasta objętym niniejszym postępowaniem.

Losowanie odbędzie się dnia 8 X 2019 r., o godzinie  10.00, w MZD
w Bielsku-Białej, w sposób określony w załączniku do niniejszego komunikatu ( zwanym regulaminem) zamieszczonym na stronie www.mzd.bielsko.pl.

Jednocześnie komunikuję, iż zainteresowani winni złożyć kompletne wnioski o zezwolenie na zajęcia pasa drogowego najpóźniej do dnia 26 IX 2019 r., do godz.15.30, w MZD w Bielsku-Białej, aby możliwe było zweryfikowanie wniosków przez organ administracji publicznej przed terminem wyznaczonym na losowanie. Zaleca się składanie wniosków
z odpowiednim wyprzedzeniem aby organ administracji publicznej mógł wezwać strony do ewentualnego uzupełnienia wniosków.

W tym celu prosi się o zamieszczanie we wniosku numerów telefonów lub adresów mailowych, celem szybkiego kontaktu ze stroną.

Informuję również, iż wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określa Uchwała Nr  XXII/568/2012 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 25 września 2012r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych, których Zarządcą jest Prezydent Miasta Bielska-Białej ( z późn.zm.)

Stosownie do ww. uchwały opłata za zajęcie miejsca w okresie od 21 X 2019 do
3 XI 2019 r w pasie drogowym  dróg powiatowych ul. Wyzwolenia i ul. Grunwaldzkiej, na cele wskazane w niniejszym komunikacie wynosi 315 zł, za zajęcie miejsc w pasach pozostałych dróg – 210 zł.

Informuję, że zezwolenia na zajęcie pasa drogowego będą udzielane tylko osobom
(stronom) prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie  produkcji handlu lub prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie produkcji zniczy, kwiatów i/lub stroików.

Tym samym osoby (strony) nie spełniające powyższego warunku nie będą uczestniczyć w losowaniu.

Decyzje o zajęciu pasa drogowego będą do odbioru w siedzibie MZD w Bielsku-Białej w dniu 21 X 2019 r., w godzinach od 8.00 do 12.00 oraz od 14.00 do 15.00 w pokoju nr 5.

powrót