Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ogłosił przetarg na przebudowę wschodniej jezdni ulicy Warszawskiej na odcinku pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Sarni Stok/Eugeniusza Kwiatkowskiego i węzłem zjazdowym na Centrum Handlowym Koniczynka oraz Castoramę

Przebudowa niszczejącej ul. Warszawskiej, stanowiącej jeden z najważniejszych ciągów komunikacyjnych w Bielsku-Białej to jedna z ostatnich planowanych dużych inwestycji drogowych w mieście. Zamysłem MZD jest przebudowa odcinka od ulicy Piastowskiej do Węzła Komorowice, czyli od dworca PKP aż do granicy miasta. To jednak wymaga sporych środków, których na razie na horyzoncie nie widać. Miejski Zarząd Dróg stara się więc realizować inwestycję dzieląc ją na mniejsze odcinki. Po zakończonej przebudowie mostu nad potokiem Starobielskim bielski zarządca dróg ogłosił przetarg na przebudowę wschodniej jezdni (w kierunku Katowic) ul. Warszawskiej. Planowany odcinek o długości 630 metrów obejmie także rozbudowę skrzyżowania z ul. Węglową oraz skrzyżowania z ulicami Kwiatkowskiego i Sarni Stok. Prócz poprawy płynności ruchu i wzmocnienia konstrukcji nawierzchni MZD chce także przebudować kanalizację deszczową, oświetlenie uliczne, sygnalizację świetlną a także sąsiednie chodniki i zatokę autobusową.

Warunkiem przystąpienia do rozbudowy ul. Warszawskiej jest jednak pozyskanie odpowiednich środków z budżetu państwa (np. z Rezerwy Subwencji Ogólnej) lub wsparcia Unii Europejskiej. Bez jego spełnienia inwestycja będzie musiała poczekać na bardziej sprzyjające warunki gospodarcze.

Widok z drona na odcinek ul. Warszawskiej od Ronda NSZZ "Solidarność" do węzła zjazdowego na Centrum Handlowe Koniczynka oraz Castoramę

powrót