Sporą dyskusję społeczną ostatnio wywołały plany rozbudowy ulicy, a najwięcej zastrzeżeń wzbudził plan poszerzenia alei oraz budowy dodatkowej pętli autobusowej oraz kamiennych zatok dla pieszych i rowerzystów. Jego realizacja wymagałaby sporej wycinki drzew pod przyszłe poszerzenia, stąd opór coraz bardziej świadomych ekologicznie bielszczan. Biorąc pod uwagę wyjątkowość miejsca i jego przyrodnicze walory Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ponownie przyjrzał się powstałemu w 2016 roku projektowi i zaproponował łagodniejszy wariant. Zmiany w stosunku do pierwotnych zamierzeń idą w stronę rezygnacji z dodatkowego poszerzenia ulicy na 850 metrowym dolnym odcinku nowego projektu, czyli od ronda „Nila” do pętli autobusowej. Zdaniem drogowców wystarczy tu ujednolicenie szerokości jezdni, tak aby łączna szerokość dwóch pasów ruchu wyniosła wymagane przepisami 5,5 m. Wzdłuż jezdni powstałby jednostronny chodnik o szerokości 2,0 m. W górnej części alei, czyli na odcinku pomiędzy pętlą autobusową, a dolną stacją kolei linowej szerokość ciągu pieszo-jezdnego wynosić będzie 4,5 m. Ruch samochodowy zostałby, podobnie jak teraz, dopuszczony tylko dla obsługi kolei linowej, pojazdów uprzywilejowanych oraz pojazdów osób niepełnosprawnych. Projektanci w obszarze obecnej płyty dolnej stacji kolejki linowej proponują zmianę jej funkcji i wydzielenie miejsca gromadzenia się wycieczek, ławek, dedykowanego miejsca postojowego dla niepełnosprawnych oraz potrzebnej rowerzystom zjeżdżającym z licznych tu górskich tras rowerowych stacji napraw i mycia rowerów. Zapewnia się przy tym możliwość łatwiejszego zawracania pojazdom przywożącym tu zorganizowane grupy osób niepełnosprawnych. Inwestycja nie spowoduje jednak znacznego zwiększenia powierzchni betonowych kosztem zieleni. Dodatkowo wymiana dawnego zniszczonego asfaltu w rejonie podejścia pod dolną stację zostanie przeprowadzona z użyciem granitowych kostek, odzyskanych z prowadzonych w mieście remontów dróg. Takie rozwiązanie pozwoli spełnić minima wymagane przepisami, zapewni niezbędną funkcjonalność, bezpieczeństwo i wygodę użytkowników, a jednocześnie pozwoli zachować 2/3 planowanego do wycinki drzewostanu. Wydaje się, że to najlepsze rozwiązanie godzące potrzeby bezpiecznego i komfortowego dotarcia turystów i rowerzystów do kolei linowej z ekologią i zielonym charakterem jednego z bardziej urokliwych miejsc naszego miasta.