System parkomatów solarnych dla strefy płatnego parkowania w Bielsku-Białej

W dniu 29 stycznia br. Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej ogłosił postępowanie przetargowe na dostawę 55 szt. parkomatów do obsługi strefy płatnego parkowania w Bielsku-Białej. Zakres postępowania obejmuje również 4-letnią obsługę techniczno-serwisową tych urządzeń. Zgodnie z dokumentacją przetargową dostarczone parkomaty solarne powinny posiadać funkcje, które ułatwią dokonywanie opłat za postój, jak również z tytułu wystawionej opłaty dodatkowej.

MZD wymaga od wykonawcy, aby dostarczone urządzenia:

  • były zasilane w sposób autonomiczny tj. za pomocą akumulatora doładowywanego za pomocą paneli solarnych;
  • posiadały kolorowy ekran o przekątnej min. 7 cali mający na celu m.in.  zapewnienie czytelności wyświetlanych informacji nawet w okresach niedostatecznej widoczności (bez względu na warunki atmosferyczne, porę dnia czy roku);
  • umożliwiały dokonywanie opłat za postój przy pomocy bilonu, a także bezgotówkowo przy użyciu kart płatniczych (stykowo lub bezstykowo) jaki i z wykorzystaniem systemu płatności BLIK;
  • umożliwiały zakup biletu parkingowego z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu jak i bez konieczności jego podawania. W przypadku kierowców, którzy zakupią bilet parkingowy z podaniem numeru rejestracyjnego pojazdu będzie możliwe, w przypadku jego zagubienia, odnalezienie w systemie kopi biletu w formie elektronicznej;
  • umożliwiały wnoszenie opłat dodatkowych w parkomatach na podstawie wystawionych zawiadomień zawierających kod QR. W celu przyśpieszenia uregulowania dopłaty dodatkowej w parkomacie kod QR można zeskanować w urządzeniu eliminując tym samym konieczność wprowadzania ręcznie przy użyciu klawiatury numeru zawiadomienia.
W ramach wdrożenia parkomatów w strefie płatnego parkowania nadal będzie można dokonywać opłat poprzez aplikację SkyCash oraz moBILET. Dzięki nowemu systemowi zarządzania parkomatami możliwy będzie monitoring wszelkich zdarzeń związanych z pracą urządzeń, co zapewni możliwość szybkiego reagowania na wypadek problemów technicznych utrudniających wnoszenie opłat za postój. System zarządzania parkomatami zapewni stały dostęp do informacji dotyczących m.in. sprzedanych biletów parkingowych, opłaconych zawiadomień, dokonanych kolekcji bilonu. Dane te pozwolą na skuteczna kontrolę wpłacanych należności za postój.

powrót