Działając z upoważnienia Zarządcy Drogi, biorąc pod uwagę oczekiwania społeczne z jednej strony oraz obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego z drugiej, uwzględniając przepisy ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych ( Dz.U. z 2018r. poz. 2068 z późn. zm.) oraz ustawy z 14 czerwca 1960r.- Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz.U. z 2017r. poz.1257 z późn. zm.) informuję, iż istnieje możliwość udostępnienia pasa drogowego na prawach wyłączności w celu ustawienia stoiska handlowego dla sprzedaży ryb i/ lub choinek naturalnych, na okres od 10-XII-2019r. do 31-XII-2019r., w 10 miejscach ( każde o powierzchni 10m²), określonych na mapach stanowiących załącznik do niniejszego komunikatu ( zamieszczonych na stronie www.mzd.bielsko.pl).
Osoby zainteresowane (strony), aby uzyskać zezwolenie na zajęcie pasa drogowego na powyższe cele, na ww. okres, winny złożyć w Miejskim Zarządzie Dróg w Bielsku-Białej wniosek zawierający następujące dane i dokumenty:
- Imię i nazwisko wnioskodawcy ( oznaczenie firmy w przypadku osoby prawnej)
- Dokument pełnomocnictwa w razie działania przez pełnomocnika
- Adres wnioskodawcy
- Zaświadczenie z Urzędu Miasta lub Gminy potwierdzające posiadanie zarybionego stawu rybnego lub decyzję Lasów Państwowych zezwalającą na wyrąb drzew iglastych lub kserokopię wpisu do KRS-u lub do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
- Cel zajęcia –ustawienie stoiska handlowego do sprzedaży ryb i/lub choinek naturalnych
- Okres zajęcia pasa drogowego oznaczony na okres od 10.12.2019 do 31.12.2019.
- Lokalizację ( nazwę ulicy i nr stoiska handlowego), zgodnie z numeracją z mapy, o której mowa wyżej.
Ponieważ liczba miejsc jest ograniczona ( 10 miejsc o pow.10m² każde) i może się zdarzyć, iż danym miejscem będzie zainteresowanych więcej osób (stron) informuje się, że:
- zezwolenie uzyska osoba wylosowana spośród osób zainteresowanych,
- zezwolenie można uzyskać tylko na jedno miejsce w obszarze miasta objętym niniejszym postępowaniem.
Losowanie odbędzie się dnia 18 XI 2019r., o godzinie 10.00, w MZD w Bielsku-Białej, w sposób określony w załączniku do niniejszego komunikatu ( zwanym regulaminem) zamieszczonym na stronie www.mzd.bielsko.pl.
Jednocześnie komunikuję, iż zainteresowani winni złożyć kompletne wnioski o zezwolenie na zajęcia pasa drogowego najpóźniej do dnia 8-XI-2019 r., do godz.15.30, w MZD w Bielsku-Białej, aby możliwe było zweryfikowanie wniosków przez organ administracji publicznej przed terminem wyznaczonym na losowanie.
Zaleca się składanie wniosków z odpowiednim wyprzedzeniem aby organ administracji publicznej mógł wezwać strony do ewentualnego uzupełnienia wniosków.
W tym celu prosi się o zamieszczanie we wniosku numerów telefonów lub adresów mailowych, celem szybkiego kontaktu ze stroną.
Informuję również, iż wysokość stawek opłat za zajęcie pasa drogowego określa Uchwała
Nr XXII/568/2012 Rady Miejskiej w Bielsku-Białej z dnia 25 września 2012r. w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych, których Zarządcą jest Prezydent Miasta Bielska-Białej ( z późn.zm.
Stosownie do ww. uchwały opłata za zajęcie miejsca w pasie drogowym pl. Żwirki i Wigury, w okresie od 10-XII-2019 do 31-XII-2019r., na cele wskazane w niniejszym komunikacie wynosi 990 zł, a za zajęcie miejsc w pasach pozostałych dróg -660 zł.
Informuję, że zezwolenia na zajęcie pasa drogowego będą udzielane tylko osobom ( stronom) prowadzącym działalność gospodarczą w zakresie hodowli ryb i/lub produkcji ( plantacji) choinek naturalnych.
Tym samym osoby (strony) nie spełniające powyższego warunku nie będą uczestniczyć w losowaniu.
Decyzje o zajęciu pasa drogowego będą do odbioru w siedzibie MZD w Bielsku-Białej w dniu 25 XI 2019 r., w godzinach od 8.00 do 12.00 oraz od 14.00 do 15.00 w pokoju nr 5.
Załaczniki
Komunikat
Plany sytuacyjne
Regulamin losowania
Wniosek