Asfaltowy bypass zamiast betonowych płyt i ruchu wahadłowego

Zminimalizowanie uciążliwości dla kierowców podczas budowy drogi S1, to jedno z wyzwań towarzyszących nie tylko wykonawcy inwestycji. Miejski Zarządu Dróg w Bielsku-Białej jest w ciągłym kontakcie z realizującą odcinek Dankowice-Suchy Potok spółką Mirbud S.A.. Dzięki temu już na wstępnym etapie budowy udało się uniknąć możliwego utrudnienia w ruchliwym centrum Hałcnowa. W miejscu przecięcia, ul. Wyzwolenia pobiegnie nowym obiektem mostowym ponad drogą S1. Tymczasowa organizacja ruchu na czas budowy w tym miejscu zakłada powstanie kilkusetmetrowego odcinka objazdu. Projekt, w rejonie skrzyżowania z ul. Zagrody, pierwotnie zakładał wykonanie biegnącego równolegle do przebudowywanego odcinka tzw. bypass’u. Ten jednak miał funkcjonować w oparciu o ruch wahadłowy, a jego planowana nawierzchnia to betonowe płyty. Nietrudno przewidzieć, że w godzinach szczytu przejazd przez centrum dzielnicy zostałby niemal sparaliżowany.

W efekcie wspólnych ustaleń, tymczasowa organizacja ruchu w tym miejscu zostanie zmodyfikowana. Miejski zarządca dróg wynegocjował bowiem z Mirbudem budowę objazdu w technologii asfaltowej, dodatkowo z możliwością utrzymania jednoczesnego ruchu w obydwu kierunkach. Pozwoli to upłynnić ruch i poprawić komfort jazdy, a tym samym skrócić czas przejazdu przez i tak zatłoczoną część Bielska-Białej.

Jak informuje Mirbud S.A., termin przystąpienia do prac i uruchomienia tymczasowej organizacji ruchu w tym miejscu jest uzależniony od przekazania mu przez dotychczasowego właściciela terenu, na którym dotychczas mieści się działający warsztat samochodowy. W pierwszym etapie (przygotowawczym) planowane są prace związane z przebudową lokalnych sieci. Drugi etap, to budowa bypass’u. Ten rozpocznie się z chwilą wejścia na przekazany teren. Wykonawca będzie potrzebował około miesiąca na budowę objazdu i włączenie go do ruchu. Roboty zaplanowano tak, aby trwały możliwie najkrócej i nie powodowały zakłócenia ruchu w tym rejonie.

Rysunek poglądowy

powrót