Budowa wyniesionych przejść dla pieszych i elementów uspokojenia ruchu na drogach miasta Bielska-Białej

Loga21 marca 2023 r. pomiędzy Miastem Bielsko-Biała a Centrum Unijnych Projektów Transportowych w Warszawie podpisana została umowa o dofinansowanie projektu pn.: „Budowa wyniesionych przejść dla pieszych i elementów uspokojenia ruchu na drogach miasta Bielska-Białej” ze środków Unii Europejskiej w ramach Działania 3.1. Rozwój drogowej i lotniczej sieci TEN-T Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Całkowity koszt projektu wynosi 253 793,00 zł
Koszt kwalifikowany wynosi 253 793,00 zł
Dofinansowanie wynosi 215 724,05 zł

Zakres projektu obejmuje:

  • budowę wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Stanisława Skrzydlewskiego,
  • budowę wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Karpackiej w rejonie ul. Jeżynowej,
  • budowę wyniesionego przejścia dla pieszych na ul. Karpackiej w rejonie posesji nr 150,
  • budowę nowego przejścia dla pieszych z azylem dla pieszych na ul. Górskiej,
  • dostawę i montaż wyświetlacza prędkości na ul. Janowickiej wraz z gwarancją.

Głównym celem projektu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa pieszych oraz zapewnienie ochrony uczestnikom ruchu na przejściach dla pieszych w Bielsku-Białej, a w szczególności na przejściach w pobliżu placówek edukacyjnych i innych instytucji życia publicznego oraz na obszarach o gęstej zabudowie.

Projekt przyczyni się do osiągnięcia celów szczegółowych:

  • ograniczenie liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych z udziałem pieszych (kolizji, potrąceń) na przejściach dla pieszych,
  • ograniczenie liczby osób zabitych i rannych na przejściach dla pieszych w wyniku zdarzeń drogowych,
  • zwiększenie poczucia bezpieczeństwa wśród wszystkich uczestników ruchu drogowego, w szczególności dzieci i młodzieży szkolnej i kierowców pojazdów mechanicznych;
  • zwiększenie świadomości wśród kierowców oraz wypracowanie nawyku ograniczania prędkości i zwalniania przed przejściami dla pieszych;
  • poprawa jakości użytkowania (szczególnie dla osób starszych i niepełnosprawnych) dzięki zastosowaniu kostki integracyjnej w rejonie wejścia na przejście.
powrót