Podsumowanie działania wyświetlaczy prędkości w Bielsku-Białej

W związku z nagminnym przekraczaniem prędkości na ul. Bystrzańskiej (rejon wjazdu do miasta) Miejski Zarząd Dróg ustawił mobilny wyświetlacz prędkości, celem ograniczenia prędkości przejazdu pojazdów (40 km/h). Następnie przez kilkanaście miesięcy prowadzono obserwacje pod kątem skuteczności działania urządzenia. Z przeprowadzonych obserwacji wynika, że w początkowej fazie użytkowania urządzenia, część kierowców prawidłowo zareagowała na informacje wyświetlane na wyświetlaczu. Wynika to prawdopodobnie z niepewności w zakresie potencjalnych restrykcji jakie mogą ich dotknąć w sposób bezpośredni, w konsekwencji łamania przepisów. W dalszym okresie użytkowania skuteczność urządzenia maleje, a jego funkcja sprowadza się jedynie do zbierania danych statystycznych. Z uwagi na mobilny charakter urządzenia, w momencie spadku skuteczności działania urządzenia, w sierpniu 2018 r. podjęto decyzję o przeniesieniu urządzenia na ul. Wyzwolenia. Następnie, po kolejnym spadku skuteczności działania, przeniesiono urządzenie na ul. Wincentego Witosa. Podsumowując, Miejski Zarząd Dróg nie planuje zakupu kolejnych wyświetlaczy prędkości z uwagi na ich nieskuteczność w dłuższym okresie czasu użytkowania. Jednak, z uwagi na mobilny charakter urządzenia, posiadany wyświetlacz będzie przenoszony w nowe lokalizacje w ramach działań prewencyjno-edukacyjnych.

Przykłady:

  • ul. Wyzwolenia 10 marca 2019 r. Dopuszczalna prędkość 40 km/h

Rys.1. Pomiary z dnia 10 marca 2019 r.

Rys.2. Procent przekroczeń dopuszczalnej prędkości w dniu 10 marca 2019 r.

  • ul. Wyzwolenia 7 kwietnia 2019 r. Dopuszczalna prędkość 40 km/h

Rys.3. Pomiary z dnia 7 kwietnia 2019 r.

Rys.4. Procent przekroczeń dopuszczalnej prędkości w dniu 7 kwietnia 2019 r.

  • ul. Wyzwolenia 5 maja 2019 r. Dopuszczalna prędkość 40 km/h

Rys.5. Pomiary z dnia 5 maja 2019 r.

Rys.6. Procent przekroczeń dopuszczalnej prędkości w dniu 5 maja 2019 r.

  • ul. Wyzwolenia 9 czerwca 2019 r. Dopuszczalna prędkość 40 km/h

Rys.7. Pomiary z dnia 9 czerwca 2019 r.

Rys.8. Procent przekroczeń dopuszczalnej prędkości w dniu 9 czerwca 2019 r.

powrót